آزمایش حافظه بصری کیم کاراد - آزمون حافظه بصری کیم کاراد (دو نمونه گزارش کار)

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
توضیحات:
دو نمونه گزارش کار آزمایش حافظه بصری کیم کاراد، در قالب فایل WORD، در 23 صفحه

 فهرست مطالب:
مقدمه
ادبيات تحقيق
متن تحقيق
فرضيه تحقيق
ابراز آزمايش
شيوه اجرا
نتايج آزمايش
بحث و تفسير

قسمتی از متن فایل:

آزمايش ما در سه مرحله صورت مي گيرد:
مرحله1: ابتدا آزمودني پشت ميزي مي نشيند. ما صفحه را كه فقط يك صفحه با خانه هاي خالي است را جلوي وي قرار مي دهيم. بعد مربع هاي كوچك را در يك يا دو رديف بدون هيچ ترتيب خاصي در جلوي آزمودني مي چينيم به طوري كه دسترسي به آنها براي وي راحت باشد. روي اين صفحات كوچك را مي پوشانيم كه احتمال يادگيري اشكال و تداعي به حداقل كاهش مي يابد.
دستورالعملي كه به آزمودني مي دهيم بدين صورت است: « ما در اين آزمايش مي خواهيم اثر تكرار را بر روي حافظه مورد بررسي قرار دهيم. شما مي بايست ابتدا به مدت يك دقيقه به صفحه 1 به دقت نگاه كنيد. سپس بدون نگاه كردن به آن بايد از حفظ 16 مربع كوچك را بر روي صفحه 2 كه جلوي شماست جاگذاري نماييد. توجه كنيد كه دو نكته مهم‌ است: يكي جاي هر شكل، و ديگري جهت آن ».
بعد صفحه را به مدت يك دقيقه در برابر ديدگان آزمودني قرار مي دهيم. پس از پايان يك دقيقه صفحه 1 را پشت و رو كرده يا  از ميدان ديد آزمودني خارج مي كنيم و از او مي خواهيم كه 16 صفحه كوچك را روي صفحه 2 جاگذاري نمايد. آزمودني بايد هر 16 مربع را روي صفحه 2 قرار دهد. در همين حال ما زمان جاگذاري را با كرونومتر اندازه گيري مي كنيم. زمان جاگذاري صفحات كوچك بر روي صفحه 2 هيچ محدويتي ندارد، اما، هنگامي كه آزمودني آخرين مربع كوچك را روي صفحه 2 قرار دارد،‌ ديگر نمي تواند تركيب و جاي مربع ها را به هم برند و زمان جاگذاري پايان مي يابد. بعد از اتمام اين مرحله، نوبت به مرحلة تصحيح مي رسد.
در مرحله تصحيح آزمودني با توجه به صحفه 1 كه در اختيارش گذاشته مي شود، به تصحيح اشتباهات خود مي پردازد. و مي بايست مربع هايي را كه در جاي اشتباه گذاشته در يك طرف و مربع هايي را كه در جهت اشتباه قرار داده را در طرف ديگر بگذارد. در حين انجام اين كار آزماينده نيز به نظارت مي پردازد. به عنوان مثال آنهايي را كه جهتشان اشتباه است در سمت راست و آنهايي را كه جايشان نادرست است در سمت چپ قرار دهد. سپس موارد زيرا را در جدول كه در پيوست ارايه شده است. ثبت مي كنيم:
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 2994 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 23

حجم فایل:1,381 کیلوبایت

 قیمت: 16,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دو نمونه گزارش کار آزمون حافظه بصری کاراد